Az irodatakarítás nem bonyolult, de sokrétű és összetett munka. Az irodatakarítás során nemcsak a különféle anyagokhoz és felületekhez, de a különböző megrendelői elvárásokhoz is gyorsan és rugalmasan kell alkalmazkodni. Azonban hiába a profizmus és az évtizedes tapasztalat, még a legmegbízhatóbb cégek munkájával szemben is felmerülhetnek kifogások, elégedetlenségek. Egy tisztességes vállalkozás azonban először a saját portája előtt söpröget, különösen, ha a takarítás, az irodatakarítás, üzlethelyiségek, kiállítótermek, ügyfélterek takarítása a főtevékenysége. Mi tegyen hát az ügyfél, ha kifogásolhatónak tartja a rendszeres vagy alkalmi irodatakarítás eredményeit?

hanyag_takaritas

Irodatakarítás és kommunikáció

Az irodatakarítás eredménye (esetleg eredménytelensége) azonnal látható, érzékelhető. Ha poros maradt a polc, ha maszatos a pult, szennyezett a padló vagy vízköves a csap, azt azonnal észrevesszük. A kérdés, hogy mit teszünk ezután. Általában bosszankodunk egy kicsit, és mást nem. Ha nem jelentős dolgokról van szó, akkor ez így történhet a következő alkalommal is, majd azután is, heteken vagy hónapokon át, miközben az irodatakarítás folyamatában semmiféle változás nem következik be. Általános emberi tulajdonság, hogy sokkal könnyebben mérgelődünk, háborgunk, akár hosszú időn keresztül, minthogy gyors lépéseket tennénk a megoldás felé. Az irodatakarítás esetében pedig utóbbi igazán egyszerű, csak szólni kell! Jelezni, ha problémánk van, hiszen elképzelhető, hogy valamilyen félreértés a gond forrása. Például a helyszínen lévő takarító személyzet úgy tudja, hogy a dolgozók személyes tárgyait és fontos iratokat is tartó asztalokhoz nem szabad nyúlni, ezért nem is takarítják őket. Másnap bosszankodva látja a titkárnő, hogy poros az asztalán álló családi fénykép üvege. Mivel azonban nem szól erről, ahhoz a következő alkalommal sem nyúlnak az irodatakarítás feladatát amúgy kifogástalanul elvégző dolgozók. A titkárnő másnap még mérgesebb lesz, micsoda hanyagság! De változás nem várható, amíg nem jelzi, hogy szeretné, ha az asztala is takarítva lenne. Tehát jelezzünk, szóljunk időben, kommunikáljunk egymással! Félreértés vagy mulasztás? Hiba vagy tévedés? E-mail-ben vagy telefonon, adott eseten akár személyesen is, a problémák nagy többsége gyorsan és könnyen megoldható.

Egy kép többet mond ezer szónál – az irodatakarítás esetében is

Miért hagy foltot a víz?

Az irodatakarítás kapcsán esetleg felmerülő kifogások jelentős része látható. Használjuk ki, hogy ma már aligha okozhat gondot egy fénykép elkészítése és továbbítása az irodatakarítást végző cég vezetése felé. Szükség esetén és a jobb megérthetőség végett készítsünk több képet, egy átfogóbbat a helyiségről, hogy egyértelműen lokalizálni lehessen a takarítatlanul maradt területet, és egy vagy több részletgazdagabb fotót pedig a kifogásolt hibáról. Így választ és megoldást is hamarabb találhatunk, mintha csupán egy makro-fotót küldünk egy bézs felületen elkenődött barna kávéfoltról.

Van, hogy váltani kell

Az irodatakarítás Budapesten és a Főváros környékén könnyen és gyorsan elérhető szolgáltatás és még vidéken is számos vállalkozást találunk, amely az irodák takarítása mellett üzlethelyiségek, kiállítótermek, ügyfélterek esetleg más típusú ingatlanok takarítását is vállalja. Ezért ha nem oldódnak a problémák, ha nehézkes a kommunikáció, ha az irodatakarítás eredménye továbbra is kifogásolható, akkor ne nyűglődjünk a takarító céggel, hanem keressünk mást! Ha rendszeres irodatakarítást szeretne vállalkozása számára, forduljon hozzánk bizalommal!