Az év végi hajtás, ünnepek, szabadságok és határidők mindig nagy fejtörést okoznak az irodavezetők a cég vezetői és dolgozói számára. Ez egy stresszes időszak, aminek inkább a karácsonyról, az ünnepről kellene szólnia ideális esetben. Sokan úgy gondolják, hogy ideális eset nem létezik, de tévednek, sokat lehet tenni azért, hogy a december ne egy rémálom legyen.

A decemberi őrület ellen jó szervezőkészségre van szükség, valamint megfelelő kommunikációra. Az irodatakarítás sem maradhat ki a „szórásból”, hiszen a decemberi hajtásban a takarítócég, azaz mi is el vagyunk havazva, ha az ügyfél egy nappal előbb szól arról, hogy neki bizony a karácsonyi buli előtt vagy után kell takarítás.

Az irodatakarítás télen különösen fontos, hiszen a fűtés és a pára komoly gondokat tud okozni. A párás irodában rossz a levegő és könnyen kialakulhat penész, a konvektoros fűtési megoldást alkalmazó helyiségekben pedig a levegő szárazsága és a por lehet kellemetlen. A két véglet, ami sajnos akár együtt is jelentkezhet egy irodán belül, amennyiben az több helyiségből áll. Télen a cipőtalpakon rengeteg kosz jut az iroda padlójára, melyet nem elég csak felmosni, fertőtlenítőszítás szükséges.

A karácsony előtti hetek a reprezentációs ajándékokról, cégen belüli ajándékozásról, gesztusokról is szólnak, melyeket előre meg kell tervezni ahhoz, hogy minden a lehető legjobban alakuljon. Nagyon sokat számít az, ha az üzletei partnerek és az ügyfelek legalább egy karácsonyi jókívánságokat tartalmazó e-mailt kapnak, ám a nagyobb cégek vagy a feltörekvő, agilis kisvállalkozások ajándékcsomagokat, esetleg akcióra jogosító kuponokat is szétküldenek ilyenkor, hogy erősítsék jelenlétüket. A repinek nem véletlenül tulajdonítanak akkora jelentőséget. Ez egy gesztus, amivel nem csak egy kis örömet okozhatunk, de jobban beépülhetünk az ügyfél vagy pertner tudatába. A tervezés fontos, nem árt, ha a cég kialakít erre egy rutint, például eltervezi, hogy gyümölcskosarat vagy pezsgőt küld minden évben. Fontos az is, hogy figyeljünk arra, ha a megajándékozni kívántak között egyedi igényekkel rendelkezők is vannak. Egy vegán ügyfélnek például csúnya figyelmetlenség különleges szalámikból, sonkákból álló csomagot küldeni, neki inkább mondjuk gyümölcskosárral vagy teaválogatással kedveskedjünk.

Szintén roppant fontos, hogy a dolgozók szabadságolása, a beosztás elkészítése sem maradhat az utolsó pillanatra. Erre is érdemes kialakítani egy sablonmegoldást, amit aztán mindig az aktuális igényeknek és lehetőségnek megfelelően alkalmazunk-.

Ne hagyjunk mindent az utolsó pillanatra, az irodatakarítás időpontjaival és az esetleges extra igényekkel (céges buli, karácsonyi rendezvény, nagytakarítás, átalakítás) kapcsolatban időben kommunikáljuk a takarítócég munkatársaival, hogy ők is beilleszthessék a naptárba.