Néhány fontos szó az irodatakarítás szervezéséről

Az irodatakarítás Budapest és környékén számos vállalkozás szolgáltatása, azonban ezek között nem különbségek vannak. Vannak kiváló cégek, akiket konkurenciának tekintünk és vannak sajnos igénytelen, a munkájukat nem hivatásként kezelő, megbízhatatlan irodatakarítók is, akik szerencsére mindig hamar kikerülnek a képből.

Egy cégvezető, az iroda védelmében, az iroda hatékony működése érdekében nem engedheti meg magának, hogy megbízhatatlan, rossz munkát végző takarítócég garázdálkodjon irodájában. Nagyon fontos mindig utána nézni a kiválasztott irodatakarító cégnek. A legjobb, ha referenciaként a vizsgált vállalkozás több olyan irodát, intézményt vagy akár magán jellegű épületeket tud felsorakoztatni, melyekben dolgozott, dolgozik, így tudhatjuk, hogy mire számítsunk. Fontos továbbá, hogy a jó irodavezető, a jó főnök személyes találkozó keretein belül felteszi a fontos kérdéseket, jól figyel a válaszokra és elmondj a saját igényeit, kéréseit az irodatakarítás jellegével kapcsolatban. Ha a takarítócég képviselője nem elég alapos és/vagy nem tud választ adni számos egyszerű, de fontos kérdésre, el kell gondolkodni, hogy most akkor profival találkoztunk vagy sem.

Nagyon fontos továbbá az is, hogy mikor kiválasztjuk az irodatakarítás munkálataival megbízott céget, az első időkben ellenőrizzük a munkát, amit elvégeztek. Ez nem csak azért lényeges, mert így gyorsan kibukhat bármi negatívum, hanem azért is fontos, mert így cégvezetőként felismerhetjük azokat a hibákat vagy hiányosságokat, amikre mi magunk sem gondoltunk. Ha alapvetően jó a takarítócég, melyet felfogadtunk, akkor ezeket a hibákat kommunikálnunk kell a takarítók és a kapcsolattartó felé, hogy újratárgyaljuk a részleteket. Magunk és irodánk ellenőrzése amúgy is roppant fontos, és néha nem árt „nagyleltárt” tartani, nehogy a legrosszabbkor bukjon ki a probléma, legyen szó bármiről, ami irodánkkal kapcsolatos.

Fontos szempont még az is, hogy egy profi takarítócég rugalmas, munkatársai akkor takarítanak, amikor az ügyfélnek megfelel. Természetesen nem arról van szó, hogy csettintésre kiugrik a takarító a szekrényből a hét bármely napján, annak bármely órájában, hanem arról, hogy előzetes egyeztetés során mindig meg lehet találni a közös hangot és azt az időpontot, ami az iroda és a takarítócég számára is megfelel. Nyilván minden takarítócégnek több ügyfele is van és véges számú alkalmazottal rendelkezik, ezért komoly szervezést igényel az ilyesmi. Irodavezetőként, ügyfélként legyünk tehát tekintettel arra, hogy mások is vannak a világon és amilyen gyorsan csak lehet, jelezzük előre igényeinek nem csak a takarítócég, de mások felé is. Ez nem csupán mások munkáját tezsi könnyebbé, de a saját dolgunkat is előre viszi, hiszen ha bárhol későn szólunk, lehet, hogy igényeinek nem megfelelő végeredménnyel zárul a dolog.

Mi, profi takarítócégként igyekszünk akkor is megszervezni bármilyen takarítást, ha az utolsó pillanatban szóltak, ám sajnáljuk, de ez nem mindig lehetséges. Mi sem mondhatunk le egy előre megbeszélt időpontot azért, hogy egy másik ügyfél hirtelen jött ötletének kivitelezését tegyük előrébb.