Irodatakarítás – Miért jobb külső céggel?

Az irodatakarítást egyetlen magára valamit is adó iroda sem spórolhatja meg. Ahol munka folyik, különösen ott, ahol sokan dolgoznak, szemét, szennyeződés is keletkezik. Por, piszok, morzsák a padlón és az asztalokon, mindezt el kell takarítani. Az irodatakarítás azonban nem maradhat az iroda dolgozóira és többnyire az sem jó megoldás, ha ismerőst, belső embert bízunk meg vele.

takaritoceg_irodatakaritas

A suszter maradjon a kaptafánál!

Az irodatakarítás, ahogyan bármilyen intézmény vagy komoly munkahely takarítása, a takarító szakszemélyzet feladata. Az iroda dolgozói aligha takarítói feladatokra szerződtek és aligha vennék jó néven, ha az irodatakarítás is az ő dolguk lenne. Ha munkaidejükben kell ezzel foglalkozniuk, azt talán még el tudják fogadni, ebből viszont az következik, hogy irodatakarítás mellett kevesebb idejük jut a tényleges munkájukra. Nem csak a munkát zavarja, de egymás között is komoly konfliktusokat eredményezhet, ha a kollégáknak egymás után kell takarítaniuk. Ráadásul ahány ember, annyi elképzelés és igény a takarítást és a tisztaságot illetően. Van, aki megelégszik egy tessék-lássék rendrakással, más viszont még a kilincseket is lefertőtlenítené. Az eltérő szemlélet további vitákat generálhat, újabb feszültségeket gerjesztve. Az irodatakarítás során a képzett szakemberek gyorsan, magas színvonalon és rutinosan dolgoznak a veszélyes vegyszerekkel, nagy teljesítményű készülékekkel is. Nem jó ötlet a bérszámfejtőre vagy az ügyfélszolgálatos kislányra bízni a vízkőoldást vagy a lefolyótisztítást, mert a figyelmetlenség még egy rutinos takarítónő esetén is balesethez vezethet. Az irodatakarítás feladatát tehát nem csak meggondolatlan, de veszélyes ötlet is a kollégákra, beosztottakra hárítani!

Irodatakarítás ismerőssel

irodatakaritas_ismerossel

„Tudok egy jó takarítónőt, megkérdezem, vállalja-e mellékállásban az irodatakarítást nálunk!” Jó ötletnek tűnhet, de sokszor ez is balul sül el. Az ilyen belső ismeretségek, bár többnyire olcsón dolgoznak, a legritkább esetben számlaképesek. És ez csak az első probléma. Ha egyszer csak nem jönnek, mondjuk, mert megbetegszenek, akkor az irodatakarítás elmarad, meglehet, akár hetekig. A legtöbb gond azonban az ismeretség tényéből szokott adódni. Egy ismerősnek ugyanis sokkal nehezebb, sokkal kellemetlenebb szólni, ha nem vagyunk elégedettek a munkájával, viszont ha soha nem szólunk, esélyes, hogy idővel egyre kényelmesebb és felületesebb lesz. Ráadásul, ha ismerőse van az irodában, akkor előfordulhat, hogy irodatakarítás helyett vele tölti majd az idejét.

Külső takarítócég esetén ilyen problémák nem fordulhatnak elő. Az irodatakarítás előre megbeszélt feltételek mellett, számlaképesen, leinformálhatóan, megbízhatóan és professzionális szinten fog zajlani, minimális kényelmetlenséggel és maximális hatékonysággal. Ne tolja a kollégákra, ne gondolkodjon félmegoldásokban, az irodatakarítás a mi feladatunk!