A hibák, a konfliktusok jórészt a kommunikáció hiányából, vagy a rosszul kommunikálásból fakadnak. Takarítócég, ügyvédi iroda, magánvállalkozó, mosodai beosztott, jegypénztáros, távközlési vállalat, útburkoló, iskola és még sorolhatnánk, hogy hányféle intézmény, cég, főnök, beosztott vagy épp ügyfél kommunikációja nem kielégítő. Nem csak a munkatársak egymás között, de a cégek, szolgáltatók, ügyfelek egymással sem mindig kommunikálnak megfelelően, így jelentős félreértések, sértődések, elrontott munkák és egyéb, számos esetben igazán jelentős problémák alakulnak ki. Jól kommunikálni egyszerű és mégis a legbonyolultabb dolog, melyre, bár szinte minden önéletrajzban szerepel, mégis keveseknek van képessége. Pedig tanulható.

kommunikacio_iroda_munkatarsak

Kommunikáció a beosztottakkal

Egy cégvezető a legtöbbet beosztottaival kommunikál. Ha az információ érthető, pontos és előadásának módja semmiféle negatív érzést nem kelt a hallgatóságban, hiba már csak a beosztottak figyelmetlenségéből vagy a továbbkomunnikálás balszerencsés mivoltából fakadhat. Ilyen esetben a cégvezető, irodavezető a kommunikációban hibát nem vét, azonban a felelősség valamelyest mégis őt terheli. Miért? Mert egy vezetőnek fontos felmérnie, folyamatosan figyelnie a beosztottak közti információáramlást és amennyiben ebben olyan hiányosságokat észlel, melyek hatással vannak a végeredményre, megoldást kell találnia.

Egy kis kommunikációs filozofálás

irodai_kommunikacio

Takarítócégként, sok munkatárssal, sok ügyféllel és rengeteg partnerrel mi is tapasztaljuk a kommunikációs problémák hátulütőit. Az emberek közti információáramlás és a kommunikáció stílusa nem mindig megfelelő. Ez bizonyos szinten szükségszerű, mégpedig az ember alapjellemzőjéből és élethelyzeteiből fakadóan. Minden ember más, így amennyiben nem sajátítja el egy közösen elfogadott kommunikációs forma technikai és tartalmi szabályait, mondandója könnyedén félremehet vagy nála siklik ki néhány információ, esetleg vélt vagy valós szándék üli meg gyomrát. Olyan ez, mint egy nyelv elsajátítása.

Míg régebben az élet egyszerűsége nem indukálta a bonyolult kommunikációt és a gesztusokat az iskola etika és etikett órán mindenki megtanulhatta, valamint az idősek betartatták a szabályokat a gyerekekkel, a kommunikáció megfelelő mederben folyt. manapság, mikor már rendkívül bonyolult társadalmi rendszerben élünk, hiszen nagyobb szabadsága van az egyénnek, ezért sokkal több és intenzívebb egyéni igény, hozzáállás van egyszerre jelen, új megoldást kell találni. Részben az információ maradéktalan áramlását kell biztosítani rohanó, felületes és figyelmetlen világunkban, másrészt a kommunikáció által össze kell csiszolni az egymással összezárt embereket.

Vannak, akik érzékenyek, vannak, akik racionálisak. Sokan szeretnek beszélgetni és magyarázatot fűzni mindenhez, vagy csak egy kis kedves gesztussal megtoldani mondandójukat és vannak, akik fukarabbak a verbális lehetőségekkel. Sőt, egyeseket a locsogás még kimondottan idegesít is. Ezért nagyon fontos, hogy egy cégvezető, vagy részlegvezető, irodavezető odafigyeljen a különbségekre és igyekezzen oldani a kommunikációs problémákat.

Mi takarítócégként számos esetben futunk bele az elégtelen kommunikáció csapdájába. Az ügyfelek időnként nem adják át nekünk teljes mértékben azt a képet, amit igényeikről fejükben festettek. Így a végeredmény nem lesz számukra pont az, amit vártak volna. Mi úgy hidaltuk át a gondot, hogy aprólékos munkával minden olyan feltevést és kérdést összeszedtünk, amire szükség lehet. Mindent megkérdezünk, mindenre kitérünk, így előjönnek azok a dolgok is, amik az ügyfélnek magától nem jutottak volna eszébe a szolgáltatás megrendelésekor. Hogyha minőségbeli vélt vagy valós reklamáció merül fel, a kommunikációnkat minden esetben a legbarátságosabb, legegyüttműködőbb módon végezzük, így konfliktushelyzet sem alakul ki. Megéri, mi bizton állíthatjuk!