A munkahelyek rendje és a tisztasága sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mint azt általában gondoljuk. Különösen igaz ez az irodákra, ahol naponta fordulnak meg ügyfelek, üzleti partnerek, vendégek. A rendszeres irodatakarítás mellett a rendre és rendezettségre is érdemes odafigyelni.
Egy új helyről szerzett első benyomásaink mély nyomokat hagynak bennünk. Ha az irodánkba először belépő személyt pozitív hatások érik, akkor ez az érzése tartós marad és hajlamos lesz alapvetően pozitív véleményt formálni rólunk a későbbiek folyamán is. Mondani sem kell, hogy ez mennyire kulcsfontosságú tényező az üzleti életben. Hogy az irodánk által sugárzott kép alapvetően pozitív legyen, az csak rajtunk múlik.
A tisztaság alapvető követelmény, de ennek megteremtése a rendszeres irodatakarítást végző cég feladata. Érdemes profi céggel szerződnünk, ha makulátlan küllemű irodában szeretnénk fogadni partnereinket, márpedig a tisztaság a kedvező megítélés egyik alapfeltétele. Azonban ahhoz, hogy irodánk jó benyomást tegyen az ügyfelekre, nem elég, ha fényes a padló, ha ragyognak a bútorok és patyolat tiszták az üvegfelületek, hanem rendnek is kell lenni.
Mit teszünk egy új helyen, ahol várakoznunk kell, akár csak pár percet is? Nézelődünk. Szemügyre vesszük a berendezési tárgyakat, bútorokat, lámpákat, dísztárgyakat. Megnézzük a helyet, fürkésszük, melyik ajtó hová nyílhat, vagy elmélázunk azon, hogy vajon élő vagy művirág van-e a recepciós pulton. Miközben felmérjük magunknak a környezetet, benyomásokat szerzünk, amelyek befolyásolják a közérzetünket és alakítják az irodáról alkotott képünket. Ha ebben a néhány percben nem sikerül meglátnunk a rendet, érzékelnünk a rendszert, észlelnünk valamiféle harmóniát, akkor elkönyveljük magunkban, hogy ez a hely sem különb, mint a többi.
Ha pedig kifejezetten rendetlennek találjuk az irodát, akkor az együttműködéshez sem lesz kedvünk. Hogyan is remélhetnénk, hogy itt majd rendesen kezelik az ügyeinket, ha arra sem képesek, hogy a saját dolgaikat rendben tartsák? Tovább rontják az összképet az olyan elkapott pillanatok, amikor például az irodában dolgozók nem találnak valamit, mondjuk nem tudják, hogy ki használta utoljára a tűzőgépet, vagy hirtelen gondot okoz kiadni az ügyfélnek egy olyan tollat, ami fog is. Az ilyen apróságok csak pillanatnyi fennakadást okoznak, de azt jelzik, hogy ennél a vállalkozásnál lesznek komolyabb problémák is, jelzik, hogy itt nincs rend. Az iroda összhatását akkor is érzékeli az ügyfél, ha éppen telefonál, hiszen akkor is nézelődik, jár a tekintete, észleli a környezetét, még ha csak tudat alatt is. Ha úgy látja, hogy a közeg rendetlen és átláthatatlan, akkor nem sok bizalma lesz az együttműködésben.