Az irodatakarítás sarkalatos pontja a recepció takarítása. Sőt, ha az első benyomás szemszögéből vizsgálódunk, talán egész irodánk legfontosabb része. „Ne ítélj külsőségek alapján” – hangzik az intelem, azonban első benyomásaink korántsem tudatos reakciók. A tiszta, rendezett recepció még akkor is pozitív benyomást kelt, ha berendezése szegényes vagy régi. Ezzel ellentétben egy dizájnos recepciós pult vagy luxusberendezésű előtér is ellenérzéseket ébreszt, ha koszos.
Takarítócég minőségi szolgáltatásának igénybevételével lekerül válladról a jó első benyomás keltésének terhe. Azonban akár heti takarítást, akár napi takarítást rendelsz, fontos egész nap fenntartani a recepció tisztaságát. Amennyiben takarítócég nélkül szeretnél rendezett és tiszta recepciót, a következő tippek segítségével elérheted célod.
Így lesz mindig könnyen tiszta és rendezett a recepció
A recepció tisztaságának megőrzése, a rendezett látvány elérése korántsem a takarításnál kezdődik. A recepció elrendezése, a megfelelő burkolat és berendezések kiválasztása alapvetően befolyást gyakorol a későbbi tisztán tarthatóságra.
A nagy, kényelmes és szellős terek jó hatással vannak ránk. Minél nagyobbnak látszik irodád recepciója, annál kellemesebben fogja magát érezni a recepciós munkatárs és a betérő ügyfél. Ha a helyiség alapterülete kicsi, igyekezz minimalista berendezésben gondolkodni, valamint a szükségesnél nem nagyobb bútorokat beszerezni. Kis terek optikai nagyítására alkalmas a fehérre festett fal, a világos színek és nagyméretű tükör elhelyezése. Ha az elrendezés és az esetleges mintázatok horizontálisak, a keskeny falak szélesebbnek tűnnek.
Csak semmi fölösleges dísztárgy és magazinhalom! A recepciók sok esetben várótermek is. Érdemes kihelyezni magazinokat, szórólapokat, esetleg prospektust vagy brossúrát, mely marketing szempontból több síkon is pozitívumot jelenthet. Az ügyfél elfoglalja magát várakozás közben, tehát kellemesen telik a nálad töltött ideje. Másrészt a kihelyezett tartalmakkal népszerűsítheted szolgáltatásaidat, partnereidet ajánlhatod vagy épp bővebb információval láthatod el a hozzád betérőt. Azonban fontos, hogy ezek az anyagok a lehető legrendezettebben és minimális mennyiségben legyenek jelen. A már nem aktuális magazinoknak a szelektív gyűjtőben a helye, a prospektusok és szórólapok közül pedig csak a funkciót betöltőket őrizd meg.
A recepciós pult rendben tartása ugyanilyen fontos. Az irodaszereknek keress olyan helyet, ahol könnyen elérhetőek, de nincsenek szem előtt. A nyomtatót se a pulton tartsd és rendszeresen szabadulj meg a portól, zsíros lenyomatoktól.
Apró tippek a recepció takarítás mellé
Ha a megfelelő berendezés megvan, ha rendet tettél és kitakarítottad a recepciót (vagy kitakaríttattad takarítócég munkatársaival), már csak finomhangolnod kell az eredményt. Erre is van pár tippünk:
- Illatos recepció: A friss levegő és a finom, óvatos illatok tudat alatt is pozitív folyamatokat indítanak be bennünk. A tiszta és rendezett recepció látványa mellé használd ezt a lehetőséget. Keress olyan légfrissítő megoldást, mely környezetbarát, valamint általánosságban kedvelt típusú és mértékű illattal lengi be recepciós helyiséged. A friss citrusos illatok nyáron a legkedveltebbek, az enyhén súlyosabb, édeskés illatok pedig a hideg telek kedvencei.
- Folyamatos padlótisztítás: A padlód a legnagyobb látható felület, így annak tisztasága vagy igénytelensége rányomja bélyegét az irodatakarítás sikerére. Előfordulhat, hogy napközben több alkalommal járják össze, talpnyomokat hagyva, vagy lecsöppen ez-az. Fontos, hogy ezeket a látványos szennyeződéseket minél előbb eltávolítsd.
- Apró, de jelentős kényelmi megoldások: Válassz olyan ülőbútort ami könnyen tisztítható, ugyanakkor kényelmes. helyezd el úgy, hogy a legjobb látványra nézzen, aki helyet foglal nálad. Ezen kívül olyan apróságokkal, mint a kihelyezett és mindig feltöltött zsebkendőtartó vagy szelektív szemetes szintén növelheted a recepciós komfortfokozatát.
Akár takarítócég végzi az irodatakarítást nálad, akár egyszemélyes takarítót alkalmazol, akár a dolgozók tesznek rendet maguk után, mindig szentelj kiemelt figyelmet a recepciódnak. Fogadd úgy ügyfeleidet, ahogy te is elvárnád ezt másoktól!