Számos egyedi eset létezik, amikor az alkalmi irodatakarítás a legjobb megoldás. Váratlan szennyeződések miatt vagy nagy jelentőségű esemény előtt és után szükséges lehet soron kívüli, eseti irodatakarításra, amely egyaránt alkalmazkodik a megrendelő egyedi igényeihez és a szokatlan helyzethez.
Minden helyzetre nem számíthatunk, a takarítókra igen
Az alkalmi irodatakarítás kiváltó okai sokfélék lehetnek. Váratlan felújítási munkálatokkal járó por, nem várt szennyeződés, irodai rendezvény, amely után, vagy prominens vendég érkezése, amely előtt szükséges lehet az alkalmi irodatakarítás. Az irodák, üzletek, vállalkozások élete általában jól bejáratott menetrend szerint zajlik, napról napra, hétről hétre, amelyet csak ritkán módosít egy-egy ünnepnap vagy különleges esemény. A biztos ügymenet és a kiszámíthatóság követelik meg ezt a rendet és ehhez alkalmazkodva az irodák takarítása is meghatározott rendben zajlik, napi, vagy heti rendszerességgel. Ugyanakkor, ahogyan minden év tartogat különleges napokat és időszakokat. Ezek egy részére jó előre készülünk is, ilyen például a karácsony vagy a nyári szabadságolások időszaka, mások váratlanul érnek minket, mint derült égből a villámcsapás, vagy beázás, csőtörés, dugulás, vakolathullás. Míg az előre kalkulálható változásokhoz könnyedén alkalmazkodnak az iroda takarítói is, a nem várt események nyomán, különösen, ha azok nem várt szennyeződésekkel járnak, szükségesé válhat az alkalmi irodatakarítás.
Elvárható profizmus a nem várt esetekben
Az alkalmi irodatakarítás, legyen szó akár váratlan vendég fogadásának előkészítéséről vagy spontán buli után hirtelen égetően szükségessé váló nagytakarításról ritkán állítja megoldhatatlan kihívás elé a professzionális irodatakarító cégeket. Természetesen vannak olyan munkák, amelyek minden mással szemben előnyt élveznek és vállalásainkat minden esetben tartanunk kell, általában nem okoz komoly gondot a tartalék erőforrások mozgósítása váratlan helyzetek esetén. Ha igazán sürgős az alkalmi irodatakarítás, nem érdemes habozni, minél előtt hívni kell a bevált takarítócéget és a probléma ismertetése után megegyezni a részeltekben. Szerencsés esetben akár azonnal útnak indulhatnak az irodatakarítók. Előfordulhat, hogy egyéb lekötöttségek miatt az alkalmi irodatakarítás késedelmet szenved, ez azonban ritkán mérhető napokban, bár ez természetesen függ attól is, hogy mekkora a végrehajtandó feladat. Vészhelyzetben lehet próbálkozni alternatív megoldásokkal, de alapvetően szerencsésebb, ha az alkalmi irodatakarítás is azok kezében marad, akik rendszeresen takarítják, és ennek köszönhetően jól ismerik az irodát.