Tippek jó vezetőknek: Miért adj saját irodát?

Irodatakarítás mellett szeretnénk időnként egyéb hasznos cikkekkel megörvendeztetni olvasóinkat, akik között jópár cégvezető, középvezető is található, így segítve a vállalkozások megfelelő és egyre hatékonyabb működését. Jelen esetben sem az irodatakarítás lesz a téma, hanem egy ahhoz hasonlóan fontos dolog, mégpedig a dolgozók kellő megbecsülése, munkájuk segítése és elismerése, ami nem csak nekik okoz örömet, de mivel ösztönzően hat, így az egész cég, vállalkozás sikerét lendíti előre.

Pszichológiai háttér

Az irodák jelentős részében lehetőség van külön kis szobák, helyiségek elfoglalására, így azok a dolgozók, akik különösen fontos munkát végeznek, munkájuk lefed egy-egy jól elkülöníthető területet a vállalkozás profiljából, kaphatnak külön irodát. Ez roppant fontos, mindjárt elmondjuk, miért.Természetesen az olyan irodák esetében, ahol egy nagy helyiséget használnak, maximum saját boksz vagy asztal elfoglalására van lehetőség, de a semminél ez is sokkal több.
Az emberek szeretik, ha egy kis privát szférájuk, főleg ott, ahol az idejük jelentős részét töltik. Otthonaikban sokan dolgozószobát, vagy dolgozó sarkot alakítunk ki magunknak, de nagyon sokan kis olvasósarkokat is berendeznek, ahol rendszerint ők tartózkodnak. Ott van a kedvenc pléd, párna, egy kényelmes szék vagy fotel és talán még egy kiürített bögre is, emlékét őrizve az utolsó ott töltött időnek. Mindez nagyon sokat „dob” egy ember hangulatán, így a munkakedve is megnő. És hát mi lendítené előrébb egy cég, akár egy irodatakarító cég dolgát, ha nem a dolgozók, munkatársak növekvő munkakedve? No persze a szaktudás sem mindegy, de feltételezzük, abból nincs hiba, ha már egyszer valaki felvételt nyert.
Nálunk például az irodatakarítás igen széleskörű dolog, ezért nagy körültekintéssel választunk munkatársakat, hiszen takarítócég lévén nem sokra mennénk olyan munkaerővel, aki nem tudja megfelelően kezelni az eszközeinket és nem lenne elég ismerete arról, miként lehet a lehető legjobban kitakarítani, fertőtleníteni egy-egy iroda minden helyiségét.

luxus iroda takarításNos, térjünk vissza arra, hogy miért is adj saját irodát annak, aki megérdemli?

A munka elismerése és a jutalom a lehető legmotiválóbb dolog, amit cégvezetőként a dolgozók számára nyújthatsz.
A privát tér, amit otthonosan, saját ízlésének megfelelően alakíthat valaki, eredményesebbé, hatékonyabbá teszi az adott illetőt és nem búbánatos arccal jön dolgozni, hiszen tudja, hogy lényegében a saját „szobája” várja, ahol otthon érezheti magát.
Ha valakit komolyan vesznek, akkor legtöbb esetben az illető igyekszik megfelelni ennek és ő is komolyabban veszi munkáját, a munkához, céghez való hozzáállása még attól is jobb lesz, mint amiért az irodát megkapta.
A túlóra, akár önkéntes módon is, sokkal könnyebben elviselhető, ha a saját irodánkban tölthetjük, hiszen akkor nyugodtan lehetünk, nem kell a zavaró tényezőkre figyelni, nem akasztják meg a munkánkat.
Felmérések, statisztikák bizonyították számtalanszor, hogy a saját asztal, boksz, főleg saját iroda milyen erős pozitív változásokat idéz elő az emberek közérzetében. És hát egyértelmű, hogy a jó közérzet minden tulajdonságunkat pozitív irányba mozdítja el, tehát jobban dolgozunk, hatékonyabbak, pontosabbak, kreatívabbak, lelkesebbek stb vagyunk tőle. Igazán nem árt, ha a dolgozóink szeretnek nálunk dolgozni, így van ez az irodatakarítás és bármilyen egyéb tevékenységi kör esetén is.