Ismét eljött a lomtalanítások ideje, így az iroda lomtalanítása megint terítékre kerül. Az irodatakarítás egyik mérföldköve, mikor a fölösleges szemét, elhasználódott, kopott holmik kikerülnek a hasznos területekről. Nem csak hely szabadul fel, de mi magunk, akár irodatulajdonosok, irodavezetők vagy irodai dolgozók vagyunk, szintén felszabadulunk. Arról nem is beszélve, hogy irodatakarítás szempontjából mekkora öröm egy ilyen átfogó szanálás.

Miért fontos az iroda lomtalanítása?

Az iroda lomtalanítása megkönnyíti az irodai életet. Szerintem mindannyian tudjuk, mennyire bosszantó, mikor állandóan odébb kell taszigálni a szakadt kárpitozású vagy törött lábú irodai széket, hogy hozzájussunk egy régi aktához. Ugyanígy bosszantó, mikor a polccserék alkalmával leszedett polcok és szerelvények valamelyik sarokban porosodnak. Nehezebb takarítani, nehezebb úgy rendet rakni, hogy valóban rendezett összkép alakuljon ki. Ugyanez a helyzet az elromlott, javításra nem érdemes kávéfőzővel, vagy repedt bögrék hadával. Ezek a holmik holtteherként gyarapítják az iroda porfogó felületét és csak nehézséget jelentenek mindenki számára. Még a takarítócég munkatársainak is plusz tehet, ha állandóan gondoskodni kell a lényegében szeméthalomnak minősülő kupac portalanításáról. Márpedig gondoskodni kell róla, ha nem akarjuk, hogy a rajta, közte, alatta felhalmozódó por és szöszök minden egyes légmozgás alkalmával új telephelyet találjanak magunknak.

Iroda lomtalanítása szakszerűen

Az iroda lomtalanításához lehet kérni a takarítócég segítségét, azonban, ha csak apróságokról van szó, önállóan sem megterhelő. A nagyon berendezési tárgyak mozgatására jó erőben lévő férfiemberek kellenek, de ha csak pár polcról, egy kis irodai kávéfőzőről, néhány doboznyi papírhulladékról van szó, akár a recepciós is kiteheti a megfelelő helyre.

Na de nem mindig ilyen egyszerű a helyzet. Van, amikor a hatékony irodalomtalanítás sokkal bonyolultabb és energiaigényesebb feladat. Nem minden például, hogy az iratok, holmik, tárgyak között milyen időközönként végzünk szortírozást. Ha csupán a tavaszi nagytakarítás és lomtalanítás alkalmával, akkor bizony itt az ideje egy nagyobb munkának. Az egész iroda átvizsgálása fölösleges holmik után kutatva nem csak párórás feladat. Most érdemes kidobni az elavult, lecserélt íróasztalt, a tönkrement irodaszékeket, a régi kanapét vagy épp az elnyűtt szőnyegeket. De most van alaklom arra is, hogy a menthetetlen irodagépektől megszabaduljunk.

A szakszerű, hatékony irodai lomtalanítás leltározással kezdődik és azzal is végződik. Ennek megkönnyítésére érdemes egész évben vezeti a leselejtezett holmik listáját. Nagyon bosszantó tud lenni, mikor a nem egy helyre összehordott lomból marad ránk jövő évre is. Ha egy lomnak kikiáltott irodai berendezés, tárgy az egyik szekrény mögött kallódik, jó eséllyel évekig nem tudunk tőle megszabadulni. Kivéve persze, ha többször is igénybe vesszük a takarítócég nagytakarítás szolgáltatását. Mi mindig megtaláljuk a szemetet, hiszen az eldugott zugokban is takarítunk.

Irodatakarítás lomtalanítás után

Az iroda lomtalanítása után sokszor iszonyú por és kosz marad. Ha komolyabb lomtalanítást végeztünk egy nagyobb irodában, bizony az irodatakarítás szükséges munkálatai már felérnek egy nagytakarítással. Logikus tehát, hogy az iroda nagytakarítás lomtalanítás után nagyon is időszerű. Ezzel lényegében egy vagy két nap alatt megoldható az iroda teljeskörű takarítása, fertőtlenítése és felfrissítése.