Az iroda egyik legfontosabb része a recepció, mivel a betérő ügyfelek, partnerek ezt látják meg először. Számos álláshirdetés, melyben recepciós kollégát/kolléganőt keresnek, egyértelművé teszi, hogy tiszta, ápolt, igényes, jó megjelenésű és kellemes személyiségű embert keresnek a pozícióra, hiszen ő a cég arca, őt látják meg először a beérkezők. Nos, nem csak a személyzetnek, de a helynek is ragyognia kell a tökéletes összhatás elérése érdekében.

A rendszeres irodatakarítás fontosságát nem lehet eléggé kiemelni. A recepció tisztántartása sem oldható meg időnkénti nagytakarítással, ahogy szakképzetlen, munkájára nyűgként tekintő egyszemélyes takarítóval sem. Sőt, még maga a recepciós sem alkalmas arra, hogy makulátlanná varázsolja recepciós pultját, a váró székeit, padlóját, mivel ő alapvetően nem takarító posztra jelentkezett és öltözéke sem alkalmas erre. Gondoljunk csak bele, egy nagytakarítás után már nem lenne olyan tiszta, ápolt és igényes a recepciósunk megjelenése, ezért talán inkább hagyjuk a takarítást a takarítócég munkatársaira!

Többféle recepcióval találkozhatunk, de mindegyik akkor kelti a legjobb benyomást, ha tiszta, rendezett és a mögötte ülő recepciós kisasszony vagy úr kedves, segítőkész és mosolygós. A különböző recepciós pultok, asztalok, helyiségek takarítása különböző megoldásokat igényel. Számtalan iroda rendelkezik külön pulttal, melynek elülső, felső és oldalsó részeit a betérő ügyfelek láthatják, így ezeken a részeken egy apró piszok sem tűrhető. Ugyanakkor sok helyen belátni a recepciós pult mögé is, így ezt a területet is célszerű folyamatosan tisztán tartani. Abban megoszlanak a vélemények, hogy a recepciós pult belső részét ki takarítsa, de a takarítócég munkatársai mindig kiváló megoldást nyújtanak.

Nagyon fontos, hogy a helyiségbe belépve, azonnal pozitív benyomásokat szerezzen az ember, mert így már eleve pozitívan áll az egész céghez. Mivel találkozik először az irodába érkező ügyfél? A recepcióval és a recepciós kollégával. Már itt működnie kell bizonyos marketingnek. Igen, a tisztaság is egy marketing fogás, hiszen mások tudatalattijának azt reklámozza, mennyire rendezett a cég, mennyire rendben van minden ebben az irodában, tiszta, szép, jó, pozitív, rendes – és hasonló jelzők társulnak irodánk gondolata mellé, ezzel adva meg az együttműködés alapjait.

Egy igényes takarítócég, mely például heti irodatakarítás keretein belül biztosítja a recepció és az egész iroda makulátlan tisztaságát, nagyon sokat tehet a vállalkozás sikeréért. Nem szabad félvállról venni a tisztaság és rend szükségességét, mert nagyon csúnyán visszaüthet a hanyagság.