Nem mindegy, mennyire tiszták az irodák

Nem mindegy, mennyire tiszták az irodák

Egy valamit is magára adó üzletember minden esetben odafigyel arra, hogy a hozzá tartozó irodák mindig kifogástalanul tiszták és rendezettek legyenek. Ez nagyon fontos egyrészt az érkező vendégek, másrészt a dolgozók miatt is, hiszen nekik egyáltalán nem mindegy, hogy milyen a munkakörnyezet. Számos kutatással bizonyított tény, hogy kellemes környezetben mindenki jobban tud koncentrálni a munkára, vezetők és beosztottak egyaránt. Ezek után nem nehéz belátni, hogy vezetőként igenis megéri foglalkozni ezzel a kérdéssel, és érdemes tenni azért, hogy a munkahelyünk barátságos, tiszta, rendezett hely legyen, ahová szívesen járnak be az alkalmazottak.

Nagyon sokat tud dobni a munkahelyi hangulaton például, ha személyes tárgyakkal, családi fotókkal veszik körbe magukat munka közben, de azért az sem mindegy, hogy a munkahelyi környezet tiszta-e. Ez elsősorban azért számít sokat, mert ha jobban belegondolunk, senki nem szeret koszos, rendetlen, igénytelen környezetben lenni, egyértelmű, hogy dolgozni sem akarunk így. A munkahely tisztasága tehát elengedhetetlen ahhoz, hogy a dolgozók és általában minden épületben tartózkodó számára kellemes legyen a környezet, de nem csak emiatt van szükség rá.

Fontos a higiénia a mindennapokban

A takarítás természetesen nem csak a látszat miatt fontos, hanem azért is, hogy higiénikus legyen a környezet. Egy olyan helyiségben, ahol sosem takarítanak ki rendesen, nagyon könnyen elszaporodhatnak baktériumok, gombák, megjelenhetnek különböző rovarok. Ez amellett, hogy undorító, igencsak fokozza számos betegség kialakulásának a kockázatát azok körében, akik gyakran tartózkodnak abban a helyiségben, ahol fennáll a probléma. El lehet képzelni, hogy mindez mit tesz egy olyan ember szervezetével, aki napi szinten 8 órát kénytele eltölteni ilyen helyen. Az irodatakarítás, az irodák tisztántartása tehát az alkalmazottak és vezetők egészsége miatt is egyaránt elengedhetetlen.

Tiszta környezetben fogadjuk az ügyfeleket

Sok cégnél gyakran folytatnak üzleti tárgyalásokat, megbeszéléseket. Ilyenkor nem ritka, hogy az irodát nem csak a mindennapi feladatok elvégzésére használják, hanem tárgyalások helyszínévé is avatják. Éppen ebből kifolyólag sokszor már eleve úgy rendeznek be egy-egy irodát, hogy egy tárgyalósarok is helyet kapjon benne. Ennek van egy igen egyszerű módja: a hagyományos irodai berendezések, mint például iratszekrények, íróasztal és székek mellett egy dohányzóasztal, fotelek, illetve kanapé is helyet kap a helyiségben. Ez azért jó, mert nem kell az íróasztal két oldalán ülve tárgyalni, ami kényelmesebb és nem utolsósorban sokkal barátságosabb környezetet teremt a megbeszéléshez. Egy kellemes hangulatú tárgyalósarok akár a megbeszélés kimenetelét is befolyásolja, így érdemes igényesen kialakítani.

Az igényességnek persze az is része, hogy az iroda, valamint a tárgyalósarok semmiképpen ne legyen mocskos és igénytelen. A tisztaság az első benyomás miatt is elengedhetetlen, mert már az első pillanatokban eldől, hogy szimpatikusak vagyunk-e a másik félnek, és ne ringassuk magunkat abban a hitben, hogy erre a környezetünk nincs hatással. Vajon mit gondolhatnak az ügyfeleink egy látványosan koszos, takarítatlan környezet láttán? Nyilvánvaló, hogy az üzleti partnerek is másképp állnak hozzánk, ha egy szép, rendezett, tiszta irodában fogadjuk őket, ezért az irodatakarítást az irodákban nem érdemes félvállról venni. Persze mindezzel nem magunknak kell megbirkózni, hiszen az irodatakarításhoz profi segítség is kérhető. Ezzel nem csak azért járunk jobban, mert megkíméljük magunkat a munkától, hanem azért is, mert a profi takarítók valószínűleg alaposabban végzik el ezt a munkát, mint mi magunk tennénk.