Mini irodák

Irodatakarítás során rengeteg különböző stílusú, méretű, elhelyezkedésű és kialakítású irodával találkozunk. Ezek közül a legérdekesebbek talán a mini irodák, melyek alapterülete sokszor nem éri el a 20 négyzetmétert sem, sőt! Ezekben az irodákban az irodatakarítás nem annyira keresett, mint az átlagos vagy nagy alapterületű irodák között, ám igény mégiscsak mutatkozik rá.

Miért van ennyi mini iroda?

Jelenleg az ingatlanárak és a bérleti díjak irreálisa magaslatokba törtek. Egy szoba bérlése már egy félhavi fizetés, az egyszemélyes garzonok pedig sokaknak megfizethetetlenek. Az irodák, üzlethelyiségek kategóriájában sincs ez másként. Míg régebben a havi kiadások mérséklésére tett kísérletként sokan lakást béreltek irodának, ma a főbérlők szemfülesebbek és ha irodának veszik ki lakásukat, felnyomják az árat. Így történhetett, hogy a kisebb cégek irodái egyre kisebb lakásokba vagy akár portásfülkéből, régi kukatárolóból, régi közösségi mosdóból kialakított apró zugokban rendezkednek be.

A nagyvárosokban, Magyarországon főleg Budapesten és kimondottan annak belvárosi részein a bérházakban rengeteg lehetőség kínálkozik mini irodák létesítésére. Nem csupán a magas bérleti díjak, de az egyre erősödő zsúfoltság is közrejátszik a kis alapterületű irodák szaporodásában. Gondoljunk csak bele, milyen lehet a helyzet a világ többi nagyvárosában, például New York iszonyatosan zsúfolt világában?

mini iroda

A régi építésű társasházaknál minden emeleten volt egy közösségi mellékhelyiség, melyben több wc és néhány kézmosó, tehetősebb környékeken kezdetleges zuhanyzó várta a szint lakóit. Ezek a helyiségek ma tárolók, vagy mini lakások, esetleg mini irodák. Alapterületük nagyjából 10 négyzetméter vagy annál kisebb, és maximum egy ablakkal rendelkeznek. Ezekben az irodákban általában egy agy két fő dolgozik napi rendszerességgel, de nem ritka a négy-öt fős csapat sem. Viszont a lépcső alatti kis zugokból vagy portásfülkéből kialakított mini székhelyek legtöbbször egyszemélyesek vagy nincs is teljes munkaidőben ott tartózkodó dolgozó, csak megbeszélt időpontban vannak nyitva.

Érdemes kis alapterülettel lecsípni a havi kiadásokból, azonban mindig mérlegelni kell, hogy dolgozóink számára nem lesz-e túl nyomasztó, túl szűk a hely. Szintén fontos, hogy mosdó kialakítására szükség van, ahogy az ügyfeleket is le kell ültetni valahová. Ráadásul a sok akta, irat az idő múlásával halmozódni fog.

Mini irodák takarítása

A kis alapterületű, egy székkel, asztallal, néhány polccal és alapvető irodai eszközökkel (számítógép, nyomtató, telefon, kávéfőző) felszerelt mini irodák takarítása könnyűnek tűnhet, azonban nem mindig az. Sokszor kérik takarítócég segítségét az irodatakarítás elvégzésére ilyen kis helyiségeknél is, mert nem érnek rá vagy méretétől függetlenül az irodának reprezentatívnak kell lennie. Mivel kicsi az alapterület, kevesebb a munka. – gondolhatnánk. Azonban sokszor találkozunk a túl kicsi hely problémájával, ami megnehezíti és hosszadalmasabbá teszi munkánkat. Ahhoz, hogy a polcokhoz férjünk, az asztalt és széket odébb kell tolni. De alig van hely, így csak araszolva haladhatunk. Még a felmosásnál is. A kis helyre bezsúfolt bútorok, tárgyak, iratok tovább nehezítik dolgunkat, a portalanítás ilyen helyeken idegőrlő tevékenység is lehet.