Minden vállalkozás életében vannak rosszabb időszakok, amikor nem úgy megy az üzlet, ahogyan kellene. Ha ez az állapot huzamosabb ideig fennáll, akkor sorra kell venni azokat a területeket, ahonnan forrásokat vonhatunk el és csoportosíthatunk át máshová. Utána kell néznünk, hogy spórolhatunk-e a banki költségeken, a könyvelésen, a céges autón, a bérleti díjakon, a béreken vagy a szolgáltatásokon. Végiggondolva a lehetőségeket, felmerülhet, hogy valóban szükségünk van-e rendszeres irodatakarításra.

Irodatakarítás takarítócég által olcsóbban

Amennyiben egy nagy irodaházban bérelünk irodát, általában nem sok lehetőségünk van a költségek csökkentésére, mivel a nagy irodaházak díjai minden szolgáltatás árát magukban foglalják, a rezsiköltségeket éppúgy, mint a karbantartások díját vagy az irodatakarítás költségeit.  Sokkal jobb esélyünk van az árcsökkentésre, ha független takarítócég segítségét kérjük, amely rugalmasabban áll a feltételek módosításához. Ez esetben csökkenthető a rendszeres takarítás sűrűsége vagy elhagyható néhány részfeladatot. Végső esetben ezt a szolgáltatást le is mondhatjuk, hogy így spóroljunk a költségeinken, ám ennek hátulütői már rövid távon is megmutatkoznak.

szőnyegtisztítás_irodataakrítás

Takarítócég jutányos áron profi munkával vagy alternatív megoldás ingyen, kétes sikerrel

Takarítani mindenképpen kell, néhány hétnél tovább, különösen egy nagyobb forgalmú irodában nem tartható fönt sem a tisztaság, sem annak látszata. Elég egy esős nap, hogy látványosan bepiszkolódjon a padló. Kiömlik a kávé, hullnak a morzsák, gyűlik a szemét, a csapokat a vízkő, a bútorokat a por lepi be. A takarítás egykettőre elkerülhetetlenné válik. A napi szennyeződések egy részét a munkatársak is eltüntethetik, de a kollégákra hárítani a takarítást nagyon rossz ötlet és még az egészen kis munkaközösségekben is nagy konfliktusokat gerjeszthet. Hiszen munkaidőn túl takarítani felháborító ötlet, ha viszont a munkaidő csorbul, akkor a hatékonyság is csökken. Ráadásul ki így takarítana, ki úgy. Van, aki szerint „jól van az úgy is”, más viszont a makulátlan tisztaságra törekszik. Lesznek, akik nem fogják feltakarítani más szemetét, de kinyomozni, hogy ki után maradt mocskos az asztal vagy a csap, nehéz feladat. Összességében elég valószínű, hogy a kollégákra bízni a takarítást sokkal veszteségesebb, mint takarítót fizetni.  Amennyiben sokalljuk a takarítócég árajánlatát, vegyünk fontolóra néhány dolgot. A minőségi takarítás sosem lesz ingyen. A megbízható takarítócég ritka madár. Nem biztos, hogy a legolcsóbb takarítócég egyben a legjobb takarítócég is, ám nem szabad ár alapján gondolkodni. Érdemes-e olcsóbb takarítószolgálatot keresni? Bizonyos esetekben ez megoldást jelenthet, de mindig jár több, kevesebb kockázattal. Általában minél alacsonyabb az ár, annál magasabb a kockázati tényező, annál nagyobb az esély, hogy az új szolgáltatóval problémáink lesznek. A legrosszabbak talán a zavaros hátterű, számlát sem adó magányos takarítók, akik után szinte garantáltan maradni fog némi kosz és szemét.

Irodatakarítás spórolósan takarítócég nélkül vagy olcsóbb vállalkozóval?


felmosás, felmosó vödör
A takarításon spórolni nem túl jó ötlet, de nehéz időszakokban szükség lehet rá. Érdemes először a bevált takarítócég munkatársával újratárgyalni a feltételeket. Ha csak az alapfeladatokra koncentrálunk, csökkenhet az ár, így nem kell megválnunk a jól bevált, megbízható, lelkiismeretes takarítók munkájától.  Ha mégis váltásra kerül a sor, akkor megfontoltan dönteni, és észben tartani, hogy olcsó húsnak híg a leve, az irodatakarítás területén is.