Irodatakarítás céges bulik után, hogy másnap ismét a hatékony munka játsszon főszerepet. Az év vége felé közeledve számos irodában tartanak céges partikat, csapatépítő munkahelyi összejöveteleket. A hosszú évek óta nálunk is népszerű Halloween, az év talán legfőbb ünnepe, a karácsony és az esztendő vége sok helyen jelentenek jó alkalmat a csapatépítésre, eszem-iszomra, sőt, akár az önfeledt bulizásra is. Bár a munkahelyek többségénél ez kimerül néhány órás kötetlen beszélgetésben, egymás megajándékozásában, esetleg csapatépítő játékokban, másutt a céges parti hajnalig tartó, hangos és féktelen bulizást jelent, ami alaposan igénybe veheti az egész irodát.

A rendszeres irodatakarítás szempontjából ez két vonatkozásban lehet lényeges. Először is, ha a tervezett rendezvényre nem csak az iroda munkatársait, a nap mint nap egyébként is ott tartózkodó kollégákat, hanem nagyobb számú üzleti partnert, ügyfelet, esetleg családtagokat is várunk, akkor érdemes lehet előre szólni az iroda takarítását végző cégnek, hogy a szokásosnál is körültekintőbben, sőt, akár a szokásostól eltérően takarítsanak. Erre azért lehet szükség, mert előfordulhat, hogy a nagyszámú vendég miatt többé-kevésbé átrendezzük az irodát, székeket, esetleg asztalokat hozatunk külső helyről, elmozdítunk olyan bútorokat, amelyeket egyébként nem szoktunk, vagy eltávolítunk ezt-azt. Erre általában közvetlenül az esemény előtt kerül sor és kellemetlen lehet, ha csak akkor derül ki, hogy bizony az évek óta álló iratszekrény alatt sok por gyűlt össze, vagy hogy a raktárból előhalászott székek kárpitozása foltos, poros. Az ilyen problémák elkerülhetőek, ha időben jelezzük a takarításért felelős személynek, hogy mire készülünk, és hogy milyen extra takarítást kérünk. De akkor is nyugodtan szólhatunk, ha csupán annyit szeretnénk, hogy prominens vendégeinket egy igazán ragyogó tisztaságú, tökéletesen makulátlan irodában láthassuk vendégül.

Irodatakarítás a túltolt céges party után – Nem leányálom, de mi megoldjuk

Az előkészületeknél is fontosabb az munkahelyi parti utáni alapos takarítás. Ennek szükségességéről is érdemes előre tájékoztatni a rendszeres irodatakarítást végző takarítócég munkatársait, hogy ne érje váratlanul a kiérkező takarítókat az esetleges felfordulás. Szerencsés időben tisztázni az olyan kérdéseket, hogy mi legyen a sorsa az esetleg érintetlenül hagyott ételeknek, italoknak, esetleg az ott felejtett tárgyaknak, vagy hogy mennyire szükséges visszarendezni az irodát a megszokott állapotába.

A rendszeres irodatakarítást igénylő vállalkozások esetében azért is fontos lehet az extra takarítás megrendelése, mert ha a céges buli időpontja a soron következő szokásos takarítási naptól távol esik, akkor másnap a kollégák egy szétmulatott munkahelyre érkezhetnek, és előfordulhat, hogy nekik maguknak kell rendbe tenniük az irodát, ha rendezett körülmények között akarnak dolgozni. Kerüljük el az ilyen malőröket, szóljunk időben a takarítószolgálatnak!