Irodabérlés és irodatakarítás

Kevés cég mondhatja el magáról, hogy nincs szüksége irodára és még kevesebb irodáról mondható el, hogy nincs szüksége rendszeres irodatakarításra. A vállalkozások nagy részének muszáj rendelkeznie egy olyan ingatlannal, ahol adminisztratív munkáit végezheti, iratait tárolhatja és ahol ügyfeleit, vendégeit fogadhatja, azaz szüksége van egy irodára. Sok cég azonban nem engedheti meg magának, hogy saját irodát vegyen, ezért az irodabérlés mellett dönt. Mások praktikus okokból bérelnek irodát. Aki Budapesten keresgél, sok száz ingatlan közül válogathat. Ezek egy része magában foglalja a rendszeres irodatakarítás szolgáltatását is, sokszor viszont a bérlőnek kell gondoskodnia erről.

berelt_iroda_takaritasa

Irodatakarítás és irodabérlés összefüggései

Az irodatakarítás szempontjából is lehet jelentősége annak, hogy a takarítandó iroda a megbízó saját tulajdona-e, vagy bérelt ingatlan. A megfelelő iroda kiválasztásának első szempontja a legtöbb esetben az ingatlan elhelyezkedése. Melyik város? Melyik kerület? Melyik utca? Legyen jól megközelíthető a bérlőnek, és különösen jól elérhető az iroda dolgozóinak. Ha jelentős ügyfélforgalommal számolunk, akkor fontos, hogy partnereink számára is kedvező helyet találjunk. Szerencsére az irodatakarítás szempontjából nem sok jelentősége van a bérelni kívánt helyiség elhelyezkedésének. A következő fontos szempont irodabérlésnél a bérleti díj összege. Az alacsonyabb alapdíjról is kiderülhet, hogy magas végösszeget eredményez, ha nem foglalja magában a rezsiköltségeket és a rendszeres irodatakarítás díját, vagy olyan lényeges apróságokat, mint a parkolási díj. Így a magasnak tűnő bérleti díjról is kiderülhet, hogy valójában nagyon is kedvező, mert benne van a teljes rezsiköltség, esetleg biztosítási díj és akár az irodatakarítás költségei is. A kedvező hely és a vállalható ár után az iroda kialakítása, infrastrukturális jellemzői következnek. Helyiségeinek elrendezése, felszereltsége, állapota mellett érdemes figyelni az iroda környezetére is. Például egészen más képet mutat egy iskola mellett működő iroda a nyári szünetben, mint iskolai időszakban. Ha megszületett a döntés, át kell gondolni és meg kell beszélni a részletkérdéseket a tulajdonossal. Mik a kauciófizetés feltételei, kit terhelnek a javítási költségek, ki gondoskodik az irodatakarításról, stb. Fontos kérdés, hogy a vállalkozás székhelye működhet-e az irodában, illetve lényegesek lehetnek az iroda használatának feltételei és körülményei. Egy recepcióval működő irodaházban nyilván más szabályok érvényesek, mint egy különálló helyiségben vagy önálló épületben. Ezen a ponton lehet érdemes tisztázni az irodabérlés feltételei mellett az irodatakarítás körülményeit is.

irodaberles_irodatakaritas

Az irodatakarítás fontossága

Az irodatakarítás lényegtelen kérdésnek tűnhet a bérbe vétel első lépéseinél. Az új iroda új kiadásokkal is jár, és a bérlő ilyenkor érthető módon igyekszik csökkenteni a költségeit. Hosszú távon azonban nem lehet megspórolni a rendszeres irodatakarítás költségeit, azok, ha nem a szolgáltatás árában, akkor a dolgozók munkaidejében és a felhasznált takarítószerek árában jelentkezni fognak. A több alkalmazottat foglalkoztató irodák esetében különösen hasznos lehet a rendszeres irodatakarítás megrendelése.