Így tedd rendbe az asztalod

Sokszorirdtk_p054 előfordul, hogy a sok munka nem hagy időt a tisztességes rendrakásra és csak nő a papírhalom, gyűlik az iratok, fecnik, névjegykártyák, tollak, bélyegzők, vagy akár kávéscsészék hada az asztalunkon és körülötte. Az irodatakarítás bármire kiterjedhet, amiben előzőleg megállapodtunk, de a személyes tér általában kivételt képez, az ügyfelek érthető kérésére. A profi takarítócég alkalmazottai nem nyúlnak be a fiókokba, nem pakolják el a családtagok vagy kiskedvencek fényképeit és nem turkálnak a munkatársak asztalain hagyott iratai és egyéb dolgai között.
A papírkosár természetesen kiürítésre kerül, ha lehet, az asztal is kap egy áttörlést, a monitor, a billentyűzet, az egér szakszerű megtisztítását, szükség esetén a szobanövények meglocsolás vállaljuk, de ha kérik, teljes mértékben érintetlenül hagyjuk a dolgozóállomásokat.
Sajnos azonban a teljes körű irodatakarítás, néhány kérésre kihagyott asztallal tarkítva nem mindig mutatja azt az eredményt, amit elvárnánk. Már egyetlen rendetlen asztal is belerondít a képbe, nem hogy három vagy négy, vagy akár az összes, ami az iroda munkatársainak személyes terét képezi.

Most adunk néhány hasznos tippet ahhoz, hogy a saját, privát munkaállomásodat miként tudod rendbe tenni és rendben is tartani. Így nem csak szebb lesz az iroda képe, de a saját közérzeted is kellemesebbé válik, valamint megkönnyíted a saját dolgodat azzal, hogy nem kell keresgélni a dolgokat és a fölösleg sem terhel tovább, kidobhatod.

1. Mindennek legyen fix helye!

Nagyon fontos, hogy a dolgokat adott helyen tartsd. Az ömlesztve tárolt holmik közül sok idő és energia előhalászni azt, ami éppen kell. Ez főleg abban az esetben kellemetlen, ha egy munkatársad, a főnököd vagy éppen az ügyfeled áll melletted, várva egy iratra, aktára vagy csak egy telefonszámra, amit valahová felírtál… de hova is? Ha mindennek megvan a biztos helye, akkor azonnal tudod, hol keresd, amire szükséged van. A munkád gyorsabb, te pedig nyugodtabb és hatékonyabb leszel. Továbbá igényesebbnek és összeszedettebbnek is tűnsz és ez mindenkinél jó pont. Arról nem is beszélve, hogy a rendben tartott asztal sokkal szebb látvány és még véletlenül sem fordulhat elő, hogy olyasvalami kerül a kukába, a szeméttel összefogva, amire szükség lenne. Nyilván az irodatakarítás során ügyelünk arra, hogy semmit ne dobjunk ki, ami nem egyértelműen szemét, de te magad is kidobhatod véletlenül.

2. Szerezd be a szükséges tárolókat, mappákat, jelölőket!

Ha mindent külön tudsz pakolni, jól elkülönítve és fel is címkézed őket, akkor nagyon könnyű lesz eligazodni a rendszeredben, ráadásul az átláthatóság inspiráló közeget eredményez, hiszen mindig felüdülés, mikor egyszerűsödik a munkavégzés.

irdtk_p053

3. Mindent vissza a helyére!

Ha előveszel valamit, használat után tedd vissza oda, ahonnan elvetted. Tedd vissza arra a fix helyre, amit kijelöltél neki. Ha csak úgy találomra bedobod az egyik fiókba vagy arrébb tolod az asztalodon, idővel nehezen átlátható rendetlenség alakul ki, és mikor legközelebb szükséged lesz a szóba forgó tárgyra, kutathatod a többi között. Ha vigyázol a rendre, a nagytakarítás nem lesz több, mint átnézni, hogy minden rendben van-e.

4. Minimalizáld a cetlik számát!

A kis emlékeztető cetlik számára készíts ki egy dobozt. Egy kisméretű tároló elegendő, hiszen nem érdemes kiló számra gyűjteni a fecniket, elég, ha egy héten egyszer átnézed, átválogatod őket. Érdemes egy füzetet rendszeresíteni vagy esetleg egy táblázatot, dokumentumot készíteni a számítógépen, melybe feljegyzed a fontos cetlik tartalmát. Ami már nem aktuális azt dobd ki, ne tartogass semmit, amire nincs igazán szükséged!

Ha az asztalod, a munkaállomásod a te ízlésedet tükrözi és számodra ideális környezetet biztosít, akkor sokkal könnyebben fogsz rendet tartani és a sokkal kellemesebb lesz a munkavégzés.