Így rendezd be az irodát dolgozóid jó közérzetéért

Fontos a jókedvű dolgozó

Manapság népbetegség a szorongás, a levertség, rosszkedv és undok hozzáállás, mely nem az munkahelyek, irodák környezetét rontja, de már utcán is negatív hatást kelt. Ha azt szeretnéd, hogy dolgozóid ne frusztrált, ideges, stresszes lelkiállapotban dolgozzanak, rendezd be az irodát kényelmesen, otthonosan és adj privát teret dolgozódnak!
Irodatakarítás közben számos munkahely típussal találkozunk. Sok iroda figyel oda ma már arra, hogy az asztalok, a közös berendezések és a konyha, mosdó az adott lehetőségekhez mérten komfortos legyen az ott dolgozók számára.
Az iroda egy munkahely, ahol teljesíteni kell, ahol meg kell felelni a feletteseknek, a kollégáknak, bizonyos pozíciókban az ügyfeleknek is. Ez nehéz feladat tud lenni, ami feszültséget szül. A feszült dolgozó nem olyan hatékony mint egy nyugodt, kiegyensúlyozott ember, ezért ha igyekszünk legalább a berendezéssel és hozzáállással nyugalmát biztosítani, hatékonyabb működést kapunk cserébe.

 

Íme néhány tipp az iroda berendezésére, amelyekkel megfelelő munkahelyi környezet teremthető:

  • A különböző dolgozók rendelkezzenek saját munkaállomással és amennyire lehetséges, ezeket különítsük el egymástól. Erre jó megoldás a box-rendszer, de ha kicsi az iroda, akkor legalább kapjanak külön asztalt.
  • Az asztalokat próbáljuk meg úgy elrendezni, hogy mindenki kapjon privát teret. Az iskolai padokhoz hasonlatos elrendezés nem ideális, hiszen sokan nem szeretik, ha mások a hátuk mögött állnak. A kényelmetlenségek elkerülése végett egymással szembe fordított asztalokkal próbálkozzunk, de a legjobb megoldások egyike, ha a dolgozók egymásnak oldalt ülve helyezkedhetnek el.
  • A közös használatú irodai eszközöket, tárgyakat, polcokat, kényelmi berendezéseket úgy helyezzük el, hogy használatuk közben senkinek se keljen mások privát munkaterületén zavarogni, de lehetőleg központi helyen legyenek. Mondjuk a bejárat mellett, vagy ott, ahol senkinek nincs a közelben asztala. Semmiképpen ne tegyük be a nyomtatót valakinek a munkaállomása mellé, mögé.
  • Az irodai wc kapjon jól záródó ajtót és ha van rá mód, a dolgozóknak ne mindenki szeme láttára kelljen belépni a legkisebb helyiségbe. Sokan kellemetlenül érzik magukat, ha mindenki tudja, hogy 1 percet vagy 5 percet töltöttel el a mosdóban.
  • Biztosítsunk külön helyiséget az étkezéshez vagy legalább válasszunk le egy pihi-sarkot, ahol el lehet fogyasztani az ebédet vagy szünetet lehet tartani.
  • Mindig legyen lehetőség ablaknyitásra, hiszen a szellőztetés alapvető fontossággal bír. Az elhasznált levegő fáradságot okoz, az agy nem kap elegendő oxigént, így a munka sem lesz oly hatékony és a kollgák ingerültebbé válnak.
  • A megfelelő hőmérséklet biztosítás szintén alapvető. Sem a túl meleg sem a túl hideg nem alkalmas arra, hogy egy ember jó közérzettel maximálisan a munkájára koncentráljon.