Így rendelj jól irodatakarítást

Irodatakarítás – a siker kulcsa a megfelelő kommunikáció

Irodatakarítás megrendelésénél számtalanszor találkozunk kevésbé átgondolt kérésekkel. Sajnos nem tudjuk eléggé hangsúlyozni, hogy a megállapodásánál mennyire fontos a mindenre kiterjedő megbeszélés, a pontosság és annak lefektetése, hogy mennyiért, mit vállalunk.

Roppant kellemetlen tud lenni, mikor egy iroda takarítása során felmerülnek megválaszolatlan kérdések. Az még kellemetlenebb, mikor egyes részfeladatokra nem tértünk ki, pedig alapvetően nem képeznék egy iroda kitakarításának részét, a megrendelő mégis számon kéri munkatársainkon a vélt mulasztást.

Nálunk a megrendelő, a cég, cégvezető és a dolgozók elégedettsége a legfontosabb, ugyanakkor nem tudjunk vállalni azt, hogy gondolatolvasó módjára kitaláljuk, mit és hogyan kíván az adott iroda tőlünk, ha bizonyos dolgokról szó sem esett. Természetesen egy megrendelés felvételekor mi mindenre kitérünk, ami egy irodában előfordulhat, de a különleges kérésekre, elvárásokra nem tudunk rákérdezni, ha azt sem tudjuk, hogy léteznek.

Ha irodatakarítás megrendelését fontolgatod, akkor gondolj át mindent, hogy jelezni tudd a szokásostól eltérő igényeidet és tudj válaszolni kollégáink által feltett fontos kérdésekre. Ha így jársz el, pontosan azt kapod majd, amit vársz, amiben megegyeztünk, így mindenki elégedett lesz.

Íme néhány kérdés, amit irodatakarítás előtt át kell gondolnod: ( az alapterület és alapfeladatok alapvetők, így ezekre nem térünk most ki)

  • A személyes területeket is takarítsuk? Vagy ne nyúljunk a kollégák asztalához, polcaihoz, esetleg az asztalt lemoshatjuk, a monitort portalaníthatjuk, de semmit sem mozdíthatunk el?
  • Van-e olyan felület, amit különleges elbánásban kell részesítenünk? Észrevesszük, ha egy felület speciális anyagból készült, de az irodatakarítás ár meghatározásakor tudnunk kell, mennyi ilyenről van szó és ezek milyen jellegűek, hiszen az anyagköltségünk és munkadíjunk ennek fényében változik.
  • Ha virágok meglocsolásáról és/vagy tápoldatozásáról van szó, tudnunk kell, hány virág van az irodában és a szükséges tápoldatokat ki szerzi be?
  • A szőnyegek tisztítása sem egyértelmű dolog, többféle szőnyeg, több méret, többféle megoldást igényel, elképzelhető, hogy tisztítóra van szükség.
  • A bútorok ápolása is külön megbeszélés tárgyát képezi, hiszen a bőrülőgarnitúráktól kezdve a kényes fa felületekig más és más megoldás szükséges.
  • Ablakmosást szeretnél-e és ha igen, akkor milyen időközönként?

Ezeken kívül még számos apróság létezhet, amiről mi esetlegesen nem is tudunk, így neked kell előre átgondolni és jelezni felénk. Természetesen tartunk előzetes felmérést, ahol sok mindenre fény derül, de így is akadnak rejtett dolgok, amik váratlan helyzetekben ütközhetnek ki. Az irodatakarítás komoly szakmunka, szakértelmet és odafigyelést igényel, ezt irodavezetőként, cégtulajdonosként fontos figyelembe venni.