Higiéniátlan íróasztalok

Irodatakarítás során sarkalatos pontot jelentenek az íróasztalok. Míg egyes irodák teljes takarítást kérnek, beleértve a dolgozók íróasztalainak, munkaboxainak átfogó tisztítását és a papírkosár ürítését, addig más irodáknál kifejezett kérés, hogy az íróasztalok közelébe se menjünk. Természetesen számunkra mindkét igénytípus ugyanúgy teljesítendő, az iroda szempontjából azonban cseppet sem elhanyagolható kérdés az íróasztalok takarítása.

rendetlen_iroasztal

Kosz vagy csak rendetlenség?

Az íróasztalok esetén legtöbbször inkább csak rendetlenségről beszélhetünk, azonban találkoztunk már meglepő esetekkel is. Az ételmaradékok, zsíros lerakódások, cipőről leragadt utcai mocsok, koszos zsebkendők, körbe dobált szemétkosár és még sorolhatnánk, mit lehet találni egy-egy íróasztalon és körülötte.

A kosz higiéniátlansághoz vezet, szagokat okoz és rendkívül ronda látvány, mely nem csak a tisztább munkatársak munkakedvét rontja, de a betérő ügyfelek irodáról alkotott képét is erősen rossz irányba mozdítja. Ne hagyd , hogy akár csak egy rendetlen vagy rosszabb esetben koszosnak mondható kolléga miatt hátrány érjen! Kérd meg a változtatásra vagy irodavezetőként takaríttasd mással, takarítócég munkatársaival az asztalát. Ez utóbbit természetesen csak az adott kollégával megbeszélve, őt figyelmeztetve tedd!

Akkor ki takarítsa az íróasztalt?

iroasztal_takaritas

Az íróasztalok, munkaállomások legtöbbször személyes területek, ahol az iroda munkatársai a heti 40 órás munkaidő legnagyobb részét töltik. Érthető, hogy kényesek ezzel kapcsolatban. Általánosságban elmondhatjuk, hogy a legtöbb irodában az íróasztalok tisztán tartását részben tulajdonosaik, részben mi, a takarítócég munkatársai végezzük. Az íróasztalon és körülötte található tárgyak, iratok, kabalák, eszközök rendezése, tisztán tartása az íróasztalt használó munkatárs feladat, aki nem is szívesen hárítja ezt másra. Az íróasztal alatti, melletti részek felporszívózása, felmosása és portalanítása, valamint a papírkosár kiürítése azonban már személytelenebb feladat, így ezt legtöbbször a takarítók végzik. Ez technikai szempontból is a leghatékonyabb felosztás.

Természetesen az, hogy mi, mint a megbízott takarítócég elvégezzük a felsorolt munkálatokat, nem zárja ki, hogy valaki teljes egészében rendben tartsa munkaállomását és annak környékét. Kellemetlenség akkor adódik, mikor valaki a személyes feladatait nem látja el íróasztala tisztán és rendben tartása céljából. A személyes higiénia hiánya és a munkaállomás rendetlensége sok konfliktus forrása, és ahol sokan dolgoznak, ott szinte kivétel nélkül akad olyan, aki nem a makulátlan környezet híve. Fontos, hogy türelmesen és nyugodtan kommunikáljunk erről a „bűnössel”. Fontos az iroda rendjének fenntartása, melyet bízhatsz ránk, az irodatakarítás területén évtizedes tapasztalattal és profi takarítókkal rendelkező takarítócégre is.