Az irodatakarítás sarkalatos pontja a recepció takarítása. Sőt, ha az első benyomás szemszögéből vizsgálódunk, talán egész irodánk legfontosabb része. „Ne ítélj külsőségek alapján” – hangzik az intelem, azonban első benyomásaink korántsem tudatos reakciók. A tiszta, rendezett recepció még akkor is pozitív benyomást kelt, ha berendezése szegényes vagy régi. Ezzel ellentétben egy dizájnos recepciós pult vagy luxusberendezésű előtér is ellenérzéseket ébreszt, ha koszos.

recepcio_takaritas_iroda

Takarítócég minőségi szolgáltatásának igénybevételével lekerül válladról a jó első benyomás keltésének terhe. Azonban akár heti takarítást, akár napi takarítást rendelsz, fontos egész nap fenntartani a recepció tisztaságát. Amennyiben takarítócég nélkül szeretnél rendezett és tiszta recepciót, a következő tippek segítségével elérheted célod.

Így lesz mindig könnyen tiszta és rendezett a recepció

A recepció tisztaságának megőrzése, a rendezett látvány elérése korántsem a takarításnál kezdődik. A recepció elrendezése, a megfelelő burkolat és berendezések kiválasztása alapvetően befolyást gyakorol a későbbi tisztán tarthatóságra.

A nagy, kényelmes és szellős terek jó hatással vannak ránk. Minél nagyobbnak látszik irodád recepciója, annál kellemesebben fogja magát érezni a recepciós munkatárs és a betérő ügyfél. Ha a helyiség alapterülete kicsi, igyekezz minimalista berendezésben gondolkodni, valamint a szükségesnél nem nagyobb bútorokat beszerezni. Kis terek optikai nagyítására alkalmas a fehérre festett fal, a világos színek és nagyméretű tükör elhelyezése. Ha az elrendezés és az esetleges mintázatok horizontálisak, a keskeny falak szélesebbnek tűnnek.

Csak semmi fölösleges dísztárgy és magazinhalom! A recepciók sok esetben várótermek is. Érdemes kihelyezni magazinokat, szórólapokat, esetleg prospektust vagy brossúrát, mely marketing szempontból több síkon is pozitívumot jelenthet. Az ügyfél elfoglalja magát várakozás közben, tehát kellemesen telik a nálad töltött ideje. Másrészt a kihelyezett tartalmakkal népszerűsítheted szolgáltatásaidat, partnereidet ajánlhatod vagy épp bővebb információval láthatod el a hozzád betérőt. Azonban fontos, hogy ezek az anyagok a lehető legrendezettebben és minimális mennyiségben legyenek jelen. A már nem aktuális magazinoknak a szelektív gyűjtőben a helye, a prospektusok és szórólapok közül pedig csak a funkciót betöltőket őrizd meg.

A recepciós pult rendben tartása ugyanilyen fontos. Az irodaszereknek keress olyan helyet, ahol könnyen elérhetőek, de nincsenek szem előtt. A nyomtatót se a pulton tartsd és rendszeresen szabadulj meg a portól, zsíros lenyomatoktól.

recepcio_takaritas

Apró tippek a recepció takarítás mellé

Ha a megfelelő berendezés megvan, ha rendet tettél és kitakarítottad a recepciót (vagy kitakaríttattad takarítócég munkatársaival), már csak finomhangolnod kell az eredményt. Erre is van pár tippünk:

  • Illatos recepció: A friss levegő és a finom, óvatos illatok tudat alatt is pozitív folyamatokat indítanak be bennünk. A tiszta és rendezett recepció látványa mellé használd ezt a lehetőséget. Keress olyan légfrissítő megoldást, mely környezetbarát, valamint általánosságban kedvelt típusú és mértékű illattal lengi be recepciós helyiséged. A friss citrusos illatok nyáron a legkedveltebbek, az enyhén súlyosabb, édeskés illatok pedig a hideg telek kedvencei.
  • Folyamatos padlótisztítás: A padlód a legnagyobb látható felület, így annak tisztasága vagy igénytelensége rányomja bélyegét az irodatakarítás sikerére. Előfordulhat, hogy napközben több alkalommal járják össze, talpnyomokat hagyva, vagy lecsöppen ez-az. Fontos, hogy ezeket a látványos szennyeződéseket minél előbb eltávolítsd.
  • Apró, de jelentős kényelmi megoldások: Válassz olyan ülőbútort ami könnyen tisztítható, ugyanakkor kényelmes. helyezd el úgy, hogy a legjobb látványra nézzen, aki helyet foglal nálad. Ezen kívül olyan apróságokkal, mint a kihelyezett és mindig feltöltött zsebkendőtartó vagy szelektív szemetes szintén növelheted a recepciós komfortfokozatát.

Akár takarítócég végzi az irodatakarítást nálad, akár egyszemélyes takarítót alkalmazol, akár a dolgozók tesznek rendet maguk után, mindig szentelj kiemelt figyelmet a recepciódnak. Fogadd úgy ügyfeleidet, ahogy te is elvárnád ezt másoktól!