Az irodatakarítás elvégzéséről a legjobb, ha takarítócég gondoskodik. Azonban az irodai dolgozóknak is van feladata az iroda rendezetten és tisztán tartása ügyében. Néhány apróság ez csupán, azonban szükségszerű, hogy nem a takarítócég munkatársai végzik és fontos, hogy a dolgozók maguk elvégezzék. Kicsit olyan ez, mint a személyes higiénia. De miről is van szó? Elmondjuk.

Az irodatakarítás mindenre kiterjedhet. Az, hogy egy takarítócég mit vállal, mindig az ügyféllel kötött aktuális megállapodástól függ. Az általános takarításon kívül, akár kárpittisztítást, mosogatást, viráglocsolást és még számos kiegészítő takarítást, „irodaápolást” lehet felvenni a listára. Viszont a dolgozók személyes terét nem szeretnénk megsérteni, így nálunk ez kényes pontnak számít. De ezzel más takarítócég, sőt még az egyszemélyes takarítók vagy akár a takarítással megbízott irodai kollégák is így vannak.

A privát tér, személyes tárgyak, saját rendszer

iroasztal_takaritas

Az irodai munka jellegéből adódóan a dolgozóknak van némi privát terük, például a saját asztaluk. Ezen az asztalon és a hozzá tartozó szekrényben tárolják a munkához szükséges eszközöket, valamint saját holmijaikat is. Sokak egész komoly kis berendezkedést igényelnek munkahelyükön, mivel életük jelentős részét töltik ott. Kényelmi megoldások, kedvenc tárgyak, emlékek, motiváló apróságok és speciális, saját munkaeszközök sokasága vonulhat föl egy irodában. Ezeket is tisztán és rendezetten kell tartani. Azonban senki sem szereti, ha a személyes tárgyait, az általa használt eszközöket mások tapogatják. Azt sem sokan viselik el, ha a környezetükben kialakított, bevált és megszokott saját rendeszüket felborítják. Úgyhogy a személyes tér egy részének tisztán tartása a dolgozók feladata.

privat_ter_takaritas

Természetesen az asztalt letisztítjuk, a széket lemossuk, a szemetet kiürítjük, sőt még a számítógépet, nyomtatót is megtisztítjuk, de a fiókba nem fogunk benyúlni, a szekrénykében nem kutakodunk és az asztalra pakolt személyes tárolókat, tárgyakat sem piszkáljuk. Az iroda dolgozóinak azonban ezeket a felületeket és területeket rendben kell tartaniuk, mivel nagyon sokat ront egy amúgy makulátlanra tisztított irodán, ha poros, ételfröcsköléses képkeretek, ujjlenyomatos tárolódobozok vagy piszkos bögrét, poros nippek sorakoznak asztalról asztalra.

Saját szekrény, mosogatás

Az irodatakarításba nálunk belefér a mosogatás, a konyha tisztántartása is. Azonban sokan nem szeretnék, ha idegenek mosnák el saját bögréjüket, táljukat, evőeszközeiket. Ilyen esetben szükség van egy rendszerre, meg kell hozni bizonyos szabályokat annak érdekében, hogy mindenki mosogasson el maga után, majd pedig pakolja el a megszáradt, tiszta eszközöket. és természetesen a mosogató állapotára is figyeljen oda.

Sok munkahelyen található öltöző vagy legalább valami szekrényféleség a dolgozók számára, ahová betehetik a kabátjukat, váltócipőjüket, esetleg táskájukat. Ezeket mi, mint takarítócég kívülről kitakarítjuk, letakarítjuk, azonban a szekrényekbe, privát tárolókba nem nyúlunk be. Itt bármi tárolható, személyes holmik, értéktárgyak, így nyilvánvalóan maguk a dolgozók sem szeretnék, ha idegen kezek matatnának bennük. Itt is érvényes az, ami az íróasztaloknál, munkablokkoknál. Tisztán kell tartani. Higiéniai okokból is, de azért is, mert a kosz csúnya, plusz a felgyűlt por, kosz innen átkerülhet az iroda többi részére is.

A bizalom nagyon fontos. Takarítócégként mi sokkal nagyobb rálátást kapunk különböző munkahelyek privát működésére, jellegzetességeire. Sokkal közelebbi viszonyba kerülünk az ott dolgozókkal, még akkor is, ha személyesen legtöbbször sosem találkozunk velük. Így bizalom nélkül nem lehet megfelelő partneri viszonyban lenni. Ám a privát tér, a személyes tárgyak még egy párkapcsolatban is fontosak, nemhogy takarító és a takarított területet használó között.