Sajnos néhány esetben még mind a mai napig azt tapasztaljuk, hogy az általunk vezetetett takarítócég szakképzett, elhivatott munkatársait akár a megbízó cég vezetői, akár a takarított iroda dolgozói maguk alá helyezik. Számtalan cikk született már e témában, melyekben kifejtettük, hogy munkatársink nem cselédek, nem alantas munkát végző emberek, akik azért takarítanak mások után, mert más munkára nem voltak alkalmasak. De sajnos mindig újra és újra elő kell vennünk e témát.

Takarítás, mint szakma

A profi takarítás sokkal több egyszerű otthoni takarítgatásnál. Még csak nem is arról van szó, hogy mások mocskát pucoljuk fel. Arról van szó, hogy biztosítjuk az iroda személyzete és a betérő ügyfelek számára a makulátlan, pormentes, higiénikus környezetet. Szakértelem, kitűnő munkavégzés nélkül ez lehetetlen volna. A takarítás ma már tanulható szakma, melyhez oklevél ját és OKJ képzéseken kell részt venni ahhoz, hogy hivatalosan is takarítók lehessünk. A különböző higiéniai, környezetvédelmi, egészségügyi szabályok betartását, az ide vonatkozó jogszabályi előírásokat a különböző felületek megfelelő tisztítását, kezelését, módszereket, roppant drága eszközök, takarítógépek használatát mind meg kell tanulni és magabiztosan, hatékonyan kell „fújni”. Mindezek nélkül csak Manci néni és Pista bácsi vagyunk, akik elszegődtek söprögetni valahová, némi nyugdíjkiegészítést remélve.

irodatakarítás képKi dolgozhat takarítócégünknek?

Csakis olyan takarító munkatársakat alkalmazunk, akik elvégezték vagy hajlandóak elvégezni a szükséges tanfolyamokat, elkötelezetten, hatékonyan, jól dolgoznak. Takarítási kisegítő lehet valaki OKJ végzettség nélkül is, ám a munka nagy részét, annak felügyeletét minden esetben szakképzett kolléga végzi. Aki nálunk takarítóként dolgozik, megbízható, munkájára igényes és mindezt folyamatosan ellenőrizzük.

Adhatok-e plusz feladatokat a takarítócég emberének?

Nem. A takarítók a megbízott takarítócég alkalmazásában állnak, így a feladataik kiosztását és munkavégzésük koordinálását is kizárólag saját főnökeik végezhetik. Természetesen kollégáink segítőkész és rugalmas emberek, így mindig szívesen segítenek, ám nem kötelességük és az iroda dolgozói nem a főnökeik. Ráadásul, ha a munkatárs plusz munkát végez, és ez esetleg anyagköltséggel jár, ő lesz kérdőre vonva miatta.

Fontos, hogy az igényeket és esetleges felmerülő problémákat mielőbb kommunikáljuk egymás felé. Értelemszerűen egy említést, kérdést megér azok felé, akik épp a helyszínen tartózkodnak, főleg, hogy ők vannak leginkább tisztában a helyzettel, ám a nagyobb horderejű dolgokat fontos a kapcsolattartó felé is kommunikálni. Például, ha egyik nap plusz szolgáltatásra van igény, de ezt nem sikerült előre jelezni, kollégáink, amennyiben kapacitásuk van rá, értesítik feletteseiket, és ha engedélyt kapnak, szívesen kisegítik a bajba jutott cégvezetőt. Ám az, hogy ők bármilyen plusz kérését kötelesek teljesíteni, tévedés.