10+1 TIPP influenza elkerülésére az irodában

Az influenza az irodában rendkívül gyorsan megfertőzi a dolgozók jelentős részét. Mikor tombol az influenzaszezon, az emberek egymás után jelentenek beteget munkahelyükön, ahová előtte a lappangási időszakban bevitték a kórokozót. Az iroda számos módot kínál a vírus terjedésének. Ahol többen tartózkodunk huzamosabb ideig együtt, ott jó eséllyel még azon is osztozunk, amin nagyon nem szeretnénk. A rosszul szellőztetett iroda vagy a nem megfelelő, esetleg kihagyott irodatakarítás, a közös mosdóhasználat, közös konyha, a kilincsek, a közösen használt irodai gépek, mind-mind az influenza terjesztésének eszközei. Rendszeres irodatakarítás, a megbetegedett dolgozók táppénzre küldése, a megfelelő higiéniai előírások betartása és a folyamatos szellőztetés, valamint légfertőtlenítés ilyenkor rendkívül fontos.

Íme 10+1 szuper tipp, amivel sokat tehet az irodád influenzamentesítésére:

  1. Hívd fel az irodai dolgozók, munkatársaid figyelmét arra, hogy mindenkinek közös érdeke, hogy amint influenzára utaló jeleket fedez fel magán, forduljon orvoshoz és maradjon otthon, nehogy megfertőzze a többieket!
  2. Szellőztesd az iroda helyiségeit naponta többször. Nyiss ablakot és ajtót, csinálj kereszthuzatot, ha van rá lehetőség! Legalább kétóránként 10 perc erejéig engedd, hogy lecserélődjön a levegő!
  3. Helyezz ki fertőtlenítő hatású kézmódót, biztosíts kézfertőtlenítőket az irodában dolgozók számára és nyomatékosítsd, hogy elvárod a használatát!
  4. Biztosítsd a szemetes kiürítését minden nao! A szemétbe dobott dolgok potenciális vírushordozók lehetnek, ezért mi, takarítócégként az influenzaszezonban rendkívül körültekintően járunk el a kukaürítésnél is.
  5. Saját takarítód helyett vagy mellé vedd igénybe takarítócég szolgáltatását is. Ha máskor nem, de legalább most kérj fertőtlenítő takarítást és rendszeres irodatakarítást profiktól. Nálunk alapszabály, hogy influenzaszezonban az egyszerű irodatakarítás során is rendkívüli módon odafigyelünk a fertőtlenítésre.
  6. Ne érj hozzá védőréteg nélkül olyan tárgyakhoz, felületekhez, melyet sokan tapogatnak. Ilyenek például a kilincsek, a wc lehúzó, a csapok, a kávégép, nyomtató gombjai stb. Egy papírzsebkendővel vagy akár tisztítókendővel védd magad, helyezd ujjaid alá. Influenzaszezonban senki sem fog furán nézni, sőt, bíztasd erre az iroda többi dolgozóját is.
  7. Ne osztogass és ne fogadj el semmit! A többiekkel érdemes megbeszélni, hogy míg fenyeget az influenza, irigyek lesztek az ebédetekre, nasikra, italokra. Főnökként, irodavezetőként felhívhatod a figyelmet erre, valószínűleg mindenki meg fogja érteni.
  8. Használj légfertőtlenítő illóolajokat, szereket vagy berendezéseket! Kaphatók különböző légfertőtlenítők aeroszolos formában, de a teafaolaj, citrom és babérolaj párologtatásával is hatékony viricid aromaterápiát folytathattok az irodában. Két szellőztetés között érdemes ezt megtenni és lényegében egész nap pótolhatók az elpárolgott cseppek. Nagy alapterületű irodában több aromamécsesre lesz szükséged, de a citromfű serkenti az agyműködést, frissít, ezért még a munkavégzést is hatékonyabbá teszi.
  9. Igyál sok folyadékot és bíztasd erre az iroda többi dolgozóját is. Irodavezetőként mindenkit elláthatsz egy másfél vagy kétliteres flakon szénsavmentes vízzel, így biztosítva segítve az immunrendszer hatékony működését.
  10. Szintén biztosíthatsz C-vitamint az irodai dolgozók számára. Már az egyszerűbb C-vitamin tabletták is nagy segítséget jelentenek és dolgozóid egészsége jó befektetés.

+1 Bármennyire is furán hangzik, de az olyan üdvözlési formákat, mint kollégák közti puszi vagy kézfogás (ügyfeleknél is) érdemes kerülni ilyenkor. Még a legkonvencionálisabb ügyfelek és partnerek is megérzik a kézfogás elmaradását, ha rávilágítasz, hogy az ő védelmükben is történik mindez, hiszen egyetlen kézfogással átadható a most tomboló vírus.

Az irodatakarítás, a fertőtlenítőtakarítás önmagában nem nyújt teljes védelmet, ezért a személyes higiéniára, egyéb óvintézkedésekre is szükség van, ha meg akarjuk fékezni az influenzát az irodában. DE! Ha a megfelelő irodatakarítás kimarad, az egyéb óvintézkedések mit sem érnek.