Itt a tavasz, csipognak a madarak, rügyeznek a fák, bimbóznak a virágok és a napsütésben megfoganhat egy új ötlet, miszerint a természet megújulásával szinkronban irodánknak is ideje felfrissülni. Egy új design, új bútorok, átrendezés, vagy csak egy egyszerű festés is hatalmas frissítő erővel bír. A folyamatos megújulás a fejlődés egyik hatalmas mozgatója, így érdemes a kollégák motiválása szempontjából is néha élni ezzel a lehetőséggel. Van 10 hasznos tippünk a felújítással kapcsolatban, reméljük hasznát vesztitek!

  1. A felújítást kösd össze egy lomtalanítással! Mikor felújítod az irodát, vagy csak a tavaszi nagytakarítást végezteted takarítócég embereivel, érdemes szelektálni a régi holmik között, és megszabadulni minden kallódó fölöslegtől. Hibás iratok? szakadt mappák? Fölösleges dobozok, elromlott fénymásoló, vagy épp rég elfeledett ócska dísztárgyak? Kukába velük, sokkal szellősebb és könnyebben takarítható lesz az irodád.
  2. Válogass elegáns, de vidám színeket az irodabelső átalakításakor, mert ez jobb kedvre deríti az itt dolgozókat. Nagyon fontos, hogy a monoton irodai munka kellemes környezetben teljen. Apróságnak tűnhet, de lassabban égnek ki azok az emberek, akik motiváló, kellemes, vidám, világos környezetben dolgoznak.
  3. Kérdezd meg az iroda dolgozóit arról, miben szeretnének változtatást és milyen jellegűt! Akár szavaztathatsz névtelenül, de össze is ülhettek és megbeszélhetitek közösen, milyen legyen az új irodabelső.
  4. Ha szűkösek a keretek, gondolkozz kreatívan. A festés, tapétázás nem nagy költség, de egy padlócsere már magasabb összegre rúghat. Mi van akkor, ha csak felcsiszoltatod a padlót és újdonság gyanánt inkább szőnyegekkel dobod fel.
  5. Vond be az irodai dolgozókat a felújításba, ne csak az ötletelésig, de a megvalósításban is vegyenek részt. Ez nyilvánvalóan egy multi égnél nem megoldható, de egy kisebb iroda személyzete amúgy is családias hangulatban tölti mindennapjait. ha közösen teszitek fel az új képeket, helyezitek el a virágokat vagy épp festitek át az asztalokat és székeket, a csapatépítő tréning is megvolt.
  6. Mielőtt felújítasz és lomtalanítasz, ellenőrizd, hogy lesz hová tenni a szemetet és a lomokat! Nagyon fontos, hogy a nagy lomtalanításig tudd hol tárolni a fölösleges dolgokat és lehetőleg ne az irodában kelljen hagynod. Az pedig végképp nem elfogadható megoldás, ha csak úgy kiteszed valahol.
  7. Ügyelj folyamatosan a takarításra. Az irodatakarítás felújításkor sokkal nagyobb odafigyelést igényel, mert megfelelő tisztaságot és higiéniát kell biztosítanod az új bútorok alatt, az ablakpárkányokon és minden olyan kisebb vagy félreeső helyen, ahol nem jársz nap mint nap.
  8. Időben rendeld meg a takarítócég munkatársaitól az irodatakarítás nagytakarítás típusát, hogy ne kelljen csúszni vele napokat!
  9. A jó szervezés nem jelent kiesést a munkában. ha a munkatársakat is bevonod, mindenképpen munkaidőben tedd, így egy kis plusz szabadságot, feltöltődést kínálsz. Hétvégén csak a munkások dolgozzanak.
  10. Használj design elemeket a belterek hangulatának javítására. Kisebb anyagi keretből ilyen megoldásokkal hozhatod ki a legtöbbet.