Számos iroda működéséhez elengedhetetlen egy külön tárgyaló helyiség. Itt lehet fogadni az új vagy meglévő ügyfeleket, meg lehet tartani a meetingeket és céges összejöveteleket vagy össze lehet ülni egy-egy kávéra napközben. Úgy tűnhet, hogy ennek berendezése nem lehet nagy kunszt, hiszen kell asztal, székek és nagyjából ennyi. Viszont valójában nem ennyi. Ha megfelelő tárgyalóhelyiséget szeretnél, akkor számos tényezőt kell figyelembe venned.

Milyen szempontok alapján alakítsd ki a tárgyalót?

  • Hány főre optimalizálnád?

Ez nyilván az asztal és a székek megvásárlásánál jön elő először, azonban nagyon fontos azt is figyelembe venni, hogy egy túlzsúfolt helyiség kényelmetlen tud lenni, ha sokan tartózkodnak benne. Alapvetően érdemes szellős, letisztult belső tereket használni, de ha viszonylag kevés a hely és sok embert szeretnél leültetni egy helyiségben, akkor méginkább ügyelj a minimalizmusra. Alattomosan terhelő és stresszelő a zsúfolt környezet.

  • Mit szeretnél vele üzenni?

Ha olyan az üzletpolitikád, ha a cégednek, vállalkozásodnak elvei vannak, azt a berendezésben is megmutathatod. Ez jó benyomást teszt, méghitelesebbnek mutat. Sokszor fontos, hogy minden apróságnak magas reprezentációs értéke legyen, mert az ügyfelek, partnerek olyan beállítottságúak, hogy nekik ez számít. Ilyen esetekben törekedj arra, hogy kiszolgált az ízlésüket, mert ezzel méginkább a veled való együttműködésre kondicionálhatod őket.

  • Milyen tevékenységek/események helyszíne lesz?

Csak ügyfelekkel tárgyalsz majd itt vagy szeretnéd meetingre is használni? Kell-e projector vagy krétatábla? Szeretnéd céges összejövetekkor is használni a helyiséget vagy nagylétszámú csoportot fogadnál benne? Nagyon sok haszna van egy tárgyalónak és a berendezésnél fontos minden lehetséges esetet figyelembe vanni, a későbbi kellemetlenségek elkerülésének érdekében! Ha például csak üzleti tárgyalásokra használod, akkor lehet a padló luxusminőségű, lehet minden hófehér és üveg vagy épp rendkívül sérülékeny is. De ha a céges bulit is ide szerveznéd, akkor gondold át, mi fogja bírni a strapát!

  • Mennyire lesz használatban?

Ez kapcsolódik az előzőhöz, de mégis speciálisabb kérdés. Ha csak heti 1-2 alkalommal, megbeszélésre használod a tárgyalót, akkor megint az előbb említett, sérülékenyebb, de nagyobb reprezentációs értékkel bíró kialakítás is megfelelő. Ha viszont nagyon sokan fordulnak meg a helyiségben, olyan berendezésre és burkolatra van szükséged, ami bírja a megterhelést és egy év múlva is csodaszépre takarítható két használat között. A kényes bőrbútor nem biztos, hogy jó választás, ha naponta húszan is koptatják, vagy ha mindig ott isszátok meg a délelőtti kávét, vagy ott ebédeltek csapatosan.

  • Ki, milyen rendszerességgel és hogyan fogja takarítani?

Szintén a berendezés és burkolat minőségétől valamint a használattól függ, hogy miként és milyen időközönként kell takarítani. De gondolhatsz erre úgy is, hogy ha takarítócég munkatársainak segítségét veszed igénybe, akkor választhatsz kényesebb megoldást, míg ha ti magatok takarítjátok a helyiséget, akkor érdemes olyan berendezést választani, ami nem igényel profi és speciális kezelést. Ha nem figyelsz oda erre az apróságnak tűnő dologra, hamar azon kaphatod magad, hogy a helyiség már nem felel meg annak, amilyen képet mutatnál vele a vállalkozásodról.